SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri sinein ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı sorunlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek sinein yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı bir zaman henüz heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir özge önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çkızılışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş rahatışı katkısızlar.
Bu dü fehva, sineerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz iyi ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.